תחילת הדרך: עו"ד אבן זהר התמחתה ועבדה במשך 7 שנים במשרד של עו"ד אמנון עברון ז"ל, "אחד מהאנשים היותר חכמים שהכרתי בחיי". לאחר העבודה במשרדו, פתחה משרד עורכי דין יחד עם הבן של עו"ד עברון, ושימשה גם כמנכ"לית עמותה לקידום נשים בישראל.

אל מועצת העיר הגיעה על רקע המאבק במשרפה בשפד״ן. נושא זה הוא שדחף אותה להקים ביחד עם עמיתים ברשויות המקומיות, סובב ראשון לציון, פורום ירוק אזורי אשר גרם לה להבין כמה המרחב הפוליטי משפיע על החלטות סביבתיות. מאז שנת 2008, שירתה כחברת מוצעת עיריית ראשון לציון, שם בלטה במיוחד במעורבת בנושאים סביבתיים רבים.

נושא נוסף שאותו מקדמת עו"ד אבן זהר הוא ייצוג נשי. "חוסר השוויון העצום בין נשים לגברים במרחב הפוליטי המקומי, הביא אותי לפתח את מדד המגדר בשלטון המקומי. כמו כן, הובלתי את העמותה להיות ארגון מייעץ לאו״ם".

כהונתה במועצה בהתנדבות והמאבק על ציביון העיר והחלטות תכנוניות גדולות הם שהניעו אותה להתמודד על ראשות העיר בבחירות 2013 ו-2018. בסופו של דבר נבחרה לתפקידה הנוכחי.

פרויקטים מעניינים: בגיבוי וברוח ראש העירייה ויחד עם כלל חברי הוועדה המקומית והצוות המקצועי, מקדמת עו"ד אבן זהר את השלמת מדיניות המצרפים של העיר ותכנית ההתחדשות העירונית של ראשון לציון. בעיר מתוכננות תוכניות רבות בעירוב שימושים בשכונות החדשות בהיקף של עשרות אלפי יחידות דיור. כמו-כן מוקמים ברחבי העיר גני ילדים ובתי ספר חדישים בשכונות ההולכות ונבנות, זאת במקביל להשלמת תכנון העיר מאסף הרופא במזרח ועד הים במערב.

"כחברת מועצה שהחזיקה בעבר גם תיק פיתוח עסקי, וכמ״מ יו"ר הוועדה לתכנון ובניה אני שותפה להתפתחות הגדולה של ראשון לציון. סיימנו לאחרונה את מדיניות מצרפי העיר. אציין רעיון שהגיתי לפני שנים, במסגרת הוועדה המקומית לנייד זכויות ברמת אליהו, כדי לאפשר התחדשות עירונית של השכונה. רעיון זה, שהיה אז חדשני, יושם בהצלחה על ידי ראש העירייה הקודם וממשיך בקדנציה זו. היום אנחנו הולכים לגזור את הסרטים של המהלכים ההם ואני מקווה שכבר נראה את הפינויים והבניינים החדשים בשכונה. זו היתה פעם ראשונה שמישהו העלה רעיון כזה. בתכנן ובנייה, כמו בכל תחום, צריך לחשוב מחוץ לקופסא".

גם בתחום החינוך מובילה עו"ד אבן זהר יוזמות מעניינות. "כמחזיקת תיק החינוך בראשון אני מובילה התחדשות פדגוגית בבתי הספר הציבוריים ומשלבת עקרונות ושיטות מהחינוך הפרטי לתוך החינוך הציבורי – ממונטסורי ועד דו לשוני, מטבע ועד שחמט בגני הילדים. הצלחת החינוך היא בעיני גם הצלחת העיר וקידום התכנון האורבני שלה".

אדם שהשפיע מאוד: "מאיר ניצן, שתמיד ראיתי בו את אחד מראשי הערים הגדולים של ישראל ומי שפיתח את גבולות העיר מערבה והצליח לבנות בשנות ה-90' ביעילות חסרת תקדים, יחד עם אריק שרון, ״עיר חדשה״.

אירוע שהשפיע על הקריירה: "ההחלטה לעזוב את עבודתי כעורכת דין ומנכ"לית עמותה ולהתחייב לפוליטיקה במשרה מלאה במגזר הציבורי".

התנדבות: "כיהנתי במשך 10 שנים כחברת מועצה בהתנדבות, יו"ר ועדי הורים בהתדנבות, בעמותת כ"ן, ובעמותות נוספות.

יעדים לעתיד: "יחד עם ראש העירייה, להפוך את ראשון לציון לעיר החינוך של ישראל עם מגוון חדשני של בתי ספר וגני ילדים בחינוך הציבורי שיתחרו בכל חינוך פרטי ויתנו מענה לצורך של אנשים צעירים בהתחדשות פדגוגית. בתחום התכנוני, מטרתנו היא להשלים את ההתחדשות של בשכונות הותיקות, לקלוט תושבים חדשים ולתת להם מענה של איכות חיים".